Opis treningu EMS

Trening idealny w zaledwie 30 minut!

EMS (Electrical muscle stimulation) to elektrostymulacja mięśni, która stosowana jest z powodzeniem w sporcie oraz fizjoterapii. EMS wykorzystywana jest przez NASA i amerykańską armię. Z treningów EMS korzystają piłkarze np. Realu Madryt oraz znani sportowcy, tacy jak bokserzy bracia Klitschko. Metoda ta jest najbardziej popularna w klubach fitness w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Tradycyjnie, w trakcie wykonywania ćwiczeń, nasz mózg wysyła impulsy do neuronów, czego efektem są skurcze mięśni. Dzięki EMS cały proces można przeprowadzić, zastępując pracę mózgu impulsami elektrycznymi wysyłanymi ze specjalnego urządzenia Miha Bodytec.

Taki impuls wywołuje kontrolowany skurcz mięśni z pominięciem części lub całego układu nerwowego odpowiedzialnego za skurcz podczas tradycyjnego treningu. Im więcej kontrolowanych skurczów, tym większe i silniejsze mięśnie. Pobudzane są nawet mięśnie znajdujące się w głębszych warstwach naszego ciała.

KRYTERIA TRENING EMS KLASYCZNY TRENING W SIŁOWNI
Wymagany czas treningu tylko 30 minut około 90 minut
Optymalna częstotliwość treningów w tygodniu 2-3 razy w tygodniu 3-5 razy w tygodniu
Widoczne rezultaty po 4-6 sesjach po 15-20 sesjach
 Ilość spalonych kalorii podczas treningu do 500 kcal podczas sesji treningowej do 400 kcal
 Utrata wagi i tkanki tłuszczowej do 3 razy szybciej standardowo
 Redukcja celulitu tak nie
 Trening szkieletu mięśniowego zawsze tylko podczas niektórych ćwiczeń
 Przyrost mięśni głębokich do 5 razy szybciej standardowo
 Ryzyko kontuzji brak wysokie
 Obciążenie stawów znikome podwyższone
 Przyspieszenie metabolizmu tak nie